CEL GŁÓWNY:

  • wszechstronny rozwój fizyczny

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • harmonijny rozwój morfofunkcjonalny organizmu ucznia przez odpowiedni dobór środków stymulujących i korygujących rozwój i funkcjonowanie układu ruchowego sercowo-naczyniowego, oddechowego i nerwowego,
  • osiągnięcie poziomu wiedzy i umiejętności umożliwiających dbanie o zdrowie,
  • wszechstronny rozwój sprawności kondycyjno - koordynacyjnej,
  • opanowanie wiadomości i umiejętności umożliwiających samokontrolę, samoocenę, podejmowanie działań na rzecz samodoskonalenia się,
  • wyposażenie uczniów w zasób umiejętności ruchowych umożliwiających uczestnictwo w różnych formach aktywności ruchowej, rekreacyjnej i sportowej,
  • wyposażenie wychowanków w wiadomości dotyczące bezpiecznej organizacji zajęć ruchowych latem i zimą w różnych warunkach, indywidualnie i w grupie rówieśniczej,
  • kształtowanie postaw osobowościowych.

CELE OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO:

  • diagnoza rozwoju fizycznego ucznia - określenie indywidualnych potrzeb i trudności każdego ucznia,
  • wdrażanie do samokontroli i samooceny,
  • wspieranie - wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego ucznia,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych,
  • bieżące informowanie uczniów i rodziców o aktywności, postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach,
  • ewaluacja wybranego programu.

OBSZAR AKTYWNOŚCI UCZNIA PODLEGAJĄCY OCENIE

  • POSTAWA:
    • udział w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych (zaangażowanie, strój, wysiłek wkładany w rozwój sprawności, udział w życiu sportowym szkoły, higiena osobista),
    • reprezentowanie szkoły na zawodach sportowych,
    • prozdrowotny styl życia.
  • POSTĘP W ROZWOJU FIZYCZNYM
    • progresja cech motorycznych, umiejetności technicznych i taktycznych
    • umiejętność samooceny rozwoju fizycznego
  • UMIEJĘTNOŚCI:
    • Ruchowe
      stopień opanowania umiejętności ruchowych (co potrafię, jak wykonuję) z zakresu wymagań programowych,
    • Organizacyjne
      stopień opanowania umiejętności organizacji zajęć rekreacyjno - sportowych
  • WIADOMOŚCI:
    • Wiedza i umiejętności jej praktycznego wykorzystania w zakresie:
    • organizacji bezpieczeństwa i higieny zajęć ruchowych (samokontrola, asekuracja, pomoc),
    • współpracy w czasie zajęć,
    • samosterowania rozwojem,
    • przepisów i terminologii poszczególnych dyscyplin sportu,
    • psychofizycznej adaptacji organizmu do wysiłku,
    • ochrony zdrowia,
    • pierwszej pomocy

FORMY I METODY KONTROLI :

  • obserwacja ucznia w trakcie zajęć (premiowanie aktywności),
  • przygotowanie do lekcji-strój sportowy, współdziałanie w grupie, przygotowywanie dodatkowych ćwiczeń i materiałów, pomoc w rozkładaniu i sprzątaniu sprzętu sportowego.
  • zadania kontrolno - oceniające dla poszczególnych poziomów nauczania pozwalające określić stopień opanowania umiejętności ruchowych,
  • testy standardowe pozwalające ustalić rozwój sprawności (biorąc pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia),
  • testy i wypowiedzi ustne w obszarze kontroli wiadomości
  • (w zależności od potrzeb),
  • aktywności w realizacji zadań prozdrowotnych
  • udziału w konkursach sportowych.

KRYTERIA OCEN

  1. Postanowienia ogólne:
  2. Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów).
  3. Uczeń zobowiązany jest przynieść na każdą lekcję strój sportowy: obuwie, koszulkę, spodenki sportowe, dresy – dostosowany do pogody i specyfiki ćwiczeń. Zdejmuje biżuterię i zegarek.
  4. Przy ocenie z przedmiotu nauczyciel uwzględnia: czynne uczestnictwo w lekcji, sumienne i staranne wywiązywanie się z obowiązków wynikających z przedmiotu, zaangażowanie w przebieg lekcji, przygotowanie do zajęć, właściwy stosunek do przeciwnika i własnego ciała, opanowanie wiadomości i umiejętności przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami, dokonywanie samooceny i samokontroli własnej sprawności fizycznej, aktywności na lekcji, udział w konkursach sportowych szkolnych i pozaszkolnych oraz udział w zajęciach klubu sportowego.
  5. Uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie do zajęć lekcyjnych z powodów zdrowotnych, bez zwolnienia lekarskiego, po okazaniu stroju sportowego raz w semestrze . Każde następne nieprzygotowanie daję ocenę niedostateczną.
  6. Postępy ucznia nauczyciel odnotowuje w dzienniku lekcyjnym, karcie ocen oraz w swoim zeszycie pomocniczym.
  7. Testy sprawności fizycznej, sprawdziany wiadomości i umiejętności ruchowych oraz odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
  8. Sprawdziany umiejętności ruchowych i wiadomości są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem wraz z zakresem materiału jaki będzie oceniany.
  9. Uczeń ma prawo do jednokrotnej próby poprawienia oceny niedostatecznej ze sprawdzianu umiejętności ruchowych i wiadomości w terminie do jednego tygodnia od dnia poinformowania o ocenie. Poprawioną ocenę odnotowujemy w dzienniku lekcyjnym obok oceny poprawionej, przy czym ta ostatnia jest brana pod uwagę przy wystawieniu oceny semestralnej i końcowej.
  10. Jeżeli uczeń nie uczestniczył w jednej z obowiązujących procedur oceniania (z powodu nieobecności bądź nie brania czynnego udziału w lekcji ), ma obowiązek poddania się tej formie w ciągu jednego tygodnia od dnia ustalonego przez nauczyciela. W tej sytuacji w dzienniku lekcyjnym w rubryce z ocenami wpisuje się ołówkiem „nieobecny” (nb). Jeżeli uczeń skorzystał z możliwości otrzymania oceny nauczyciel wymazuje zapis „nieobecny”, a wpisuje ocenę cząstkową, którą otrzymał uczeń z zaliczenia. Jeżeli uczeń nie skorzystał z możliwości otrzymania oceny nauczyciel wpisuje ocenę niedostateczną.
  11. O ocenach cząstkowych nauczyciel przedmiotu wychowanie fizyczne informuje rodziców poprzez wpisanie do tabeli ocen dwa razy w semestrze.
  12. Za dodatkowe przygotowanie się do zajęć, aktywność i zaangażowanie w przebieg lekcji uczeń otrzymuje ocenę za aktywność.
  13. Uczeń, jeżeli nie ma przeciwwskazań lekarskich powinien uczestniczyć we wszystkich formach zajęć na lekcji wychowania fizycznego.
  14. W przypadku zwolnienia całkowitego z wychowania fizycznego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.
  15. Rodzic może jednorazowo zwolnić ucznia z czynnego brania udziału w lekcji z powodu niedyspozycji zdrowotnej.
  16. Ocenę roczną wystawia się na podstawie ocen uzyskanych w całym roku szkolnym.
  17. O proponowanej ocenie semestralnej i rocznej rodzice (opiekunowie) i uczniowie są informowani przez wpis do dziennika i informację ustną ( ocena proponowana) na miesiąc przed radą klasyfikacyjną. W przypadku przewidywanej ocenie niedostatecznej na koniec semestru lub roku szkolnego rodzice są powiadamiani pisemnie przez wychowawcę klasy i nauczyciela na miesiąc przed terminem klasyfikacji.
  18. W przypadku opuszczenia przez ucznia 50% zajęć z przedmiotu wychowanie fizyczne nauczyciel w porozumieniu z wychowawcą i dyrekcją szkoły wyznacza uczniowi termin egzaminu kwalifikacyjnego.
  19. Ocenę celującą uzyskuje uczeń, który spełnia wymagania na co najmniej ocenę bardzo dobrą z wymienionych obszarów aktywności, uczestniczył w zawodach sportowych na etapie gminy, powiatu oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach sportowych organizowanych przez szkołę.
  20. Stosuje się wagi ocen: waga 3- aktywność na lekcji, reprezentowanie szkoły na zawodach sportowych, waga 2- brak stroju sportowego, nieprzygotowanie do lekcji, waga 1- oceny bieżące (zaliczenia, sprawdziany, gry, itd.)
  21. Ocena za aktywność wystawiana jest przynajmniej dwa razy w semestrze.

III. WYMAGANIA PODSTAWOWE Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH WYCHOWANIE FIZYCZNE

WIADOMOŚCI:

Uczeń:

  • wie co robić, aby utrzymać zdrowie i zapobiegać jego utracie (zdrowy tryb życia aktywny wypoczynek itd.)
  • zna prawidłową terminologię kilku podstawowych ćwiczeń fizycznych np. przewrót w przód, pozycji wyjściowych np. postawa zasadnicza, zadań ruchowych
  • prawidłowo rozumie pojęcia: szybkość, siła, zwinność, zręczność itd.
  • potrafi wymienić dwie wady postawy ciała,
  • wie, jak dbać o prawidłową postawę ciała,
  • zna trzy próby sprawdzające poziom sprawności fizycznej,
  • zna kilka dyscyplin sportowych letnich i zimowych
  • zna podstawowe zasady i przepisy poznanych na lekcjach zabaw i gier ruchowych,
  • zna podstawowe przepisy dwóch zespołowych gier sportowych i jednej indywidualnej uprawianych w szkole,

UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń:

  • próbuje prawidłowo wykonywać umiejętności ruchowe przewidziane programem nauczania dla danej klasy określone jako wymagania podstawowe,
  • osiąga sprawność fizyczną mieszczącą się na poziomie podstawowym,
  • umie dokonać dwóch prób sprawności ruchowej i porównać z wynikami kolegów,
  • próbuje wykorzystać podstawowe elementy techniki z zakresu dyscyplin sportowych uprawianych w szkole
  • w zabawach ruchowych,
  • opanował jedną z technik relaksacji-dwa ćwiczenia oddechowe lub dwa typu streching,
  • potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi (stoper, taśma miernicza),

POSTAWY:

Uczeń:

  • zna i stosuje zasady bezpiecznego poruszania się po drodze i w terenie naturalnym,
  • bezpiecznie zachowuje się na zajęciach wychowania fizycznego, przestrzega zasady samoasekuracji,
  • zna i stosuje zasady higieny osobistej i stroju po wysiłku fizycznym,
  • szanuje sprzęt sportowy,
  • wie, co oznacza zasada „czystej gry” będąc w roli zawodnika i widza.
  1. WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH WYCHOWANIE FIZYCZNE

WIADOMOŚCI:

Uczeń :

  • określa wpływ ruchu na organizm,
  • wie co zrobić, aby utrzymać i doskonalić swoje zdrowie,
  • określa znaczenie stosowania ćwiczeń oddechowych,
  • stosuje zasadę stosowania odpoczynku po wysiłku fizycznym,
  • zna przepisy gier sportowych, rekreacyjnych uprawianych w szkole,
  • prawidłowo i samodzielnie nazywa ćwiczenia gimnastyczne, pozycje wyjściowe do ćwiczeń oraz zadania
  • ruchowe,
  • dba o prawidłową postawę ciała i przeciwdziała powstawaniu wad postawy,
  • określa wszystkie rodzaje prób sprawdzających poziom sprawności fizycznej,
  • zna wiadomości sportowe lokalne, krajowe, światowe,
  • zna znaczenie kształtowania cech motorycznych,

UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń:

  • wykonuje prawidłowo i samodzielnie umiejętności ruchowe przewidziane programem nauczania dla danej
  • klasy określone jako wymagania ponadpodstawowe rozwija je i utrzymuje wysoki ich poziom,
  • potrafi ocenić stan swojego rozwoju fizycznego (wzrost i ciężar ciała) oraz sprawność fizyczną za pomosprawdzianów sprawności fizycznej,
  • rozwija i wykorzystuje umiejętności techniczne i taktyczne z zakresu dyscyplin sportowych uprawianych w szkole we współzawodnictwie sportowym,
  • opanował kilka technik relaksacji np. streching
  • potrafi samodzielnie zainicjować i bezpiecznie przeprowadzić z rówieśnikami zabawę, grę, konkurs
  • umie przeprowadzić i dobrać ćwiczenia kształtujące przygotowujące organizm do wysiłku fizycznego,
  • czynnie uczestniczy w zajęciach dodatkowych organizowanych przez szkołę,
  • reprezentuje szkołę na zewnątrz uczestnicząc w zawodach sportowych,
  • potrafi sędziować rozgrywki klasowe,

POSTAWY:

Uczeń:

  • stosuje zasady bezpieczeństwa, potrafi asekurować kolegę w czasie wykonywania ćwiczeń,
  • umie zachować się w sytuacji zwycięstwa i porażki oraz przestrzega zasady „fair play”
  • potrafi podporządkować się ustalonym przepisom i regułom pracy w zespole,
  • dostrzega występujące na co dzień sytuacje oraz zachowania zagrażające zdrowiu i życiu ludzkiemu,
  • umie ochronić się przed przegrzaniem, przemarznięciem i nadmiernym promieniowaniem słonecznym,
  • umie dobrać strój do pogody,
  • potrafi udzielić pomocy przy zranieniach i omdleniach.
  1. SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCEN Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW AKTYWNOŚCI:

1) POSTAWA WOBEC WYCHOWANIA FIZCZNEGO I ZDROWEGO CIAŁA

OCENA CELUJĄCA

  • Uczeń nie opuścił, z powodów nieusprawiedliwionych ani jednej lekcji wychowania
  • Zawsze jest przygotowany do lekcji
  • Stosuje zasadę „czystej gry”, jego postawa wobec nauczyciela i kolegów stanowi wzór do
  • naśladowania.

OCENA BARDZO DOBRA

  • Uczeń opuścił kilka lekcji wychowania fizycznego, ale są one usprawiedliwione.
  • Systematycznie nosi strój sportowy.
  • Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do zajęć edukacyjnych wychowanie
  • fizyczne nie budzą żadnych zastrzeżeń.
  • Zachowuje należytą dyscyplinę na lekcji, szanuje sprzęt.
  • Posiada nawyki higieniczno- zdrowotne.

OCENA DOBRA

  • Uczeń opuścił do 10 lekcji wychowania fizycznegow semestrze, ale są one usprawiedliwione.
  • Systematycznie nosi strój sportowy.
  • Jego postawa społeczna, stosunek do wychowania fizycznego nie budzi większych zastrzeżeń
  • (chętnie ćwiczy, stosuje zasady higieny).
  • Uczestniczył aktywnie w 80% w zajęciach.

OCENA DOSTATECZNA

  • Opuszcza lekcje wychowania fizycznego i zdarza mu się je nie usprawiedliwiać.
  • Zdarza mu się nie nosić stroju sportowego.
  • Przejawia pewne luki w zakresie wychowania społecznego: ma niechętny stosunek do ćwiczeń,
  • nie zachowuje dyscypliny, przeszkadza w lekcji, nie szanuje sprzętu sportowego.
  • Uczestniczył w 60% w zajęciach.

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

  • Często opuszcza lekcje wychowania fizycznego nie usprawiedliwiając ich.
  • Bardzo często nie przynosi stroju sportowego.
  • Ma niechętny stosunek do ćwiczeń , często nie stosuje poleceń nauczyciela, nie zachowuje dyscypliny.
  • Uczestniczył w 50% w zajęciach.

OCENA NIEDOSTATECZNA

  • Notorycznie opuszcza lekcje wychowania fizycznego nie usprawiedliwiając ich.
  • Ma lekceważący stosunek do zajęć : brak stroju , nie słucha poleceń nauczyciela, przeszkadza
  • kolegom, swoim zachowaniem stwarza zagrożenie bezpieczeństwa ćwiczących.
  • Nie korzysta z żadnych proponowanych możliwości uczestniczenia w rekreacji ruchowej, nie ma tez żadnych innych własnych propozycji.

2) POSTĘP W ROZWOJU FIZYCZNYM

OCENA CELUJĄCA

  • Uczeń osiągnął sprawność fizyczną znacznie przekraczającą stawiane wymagania na ocenę
  • bardzo dobrą.
  • Uczeń potrafi samodzielnie dokonać samooceny sprawności fizycznej na podstawie testów
  • sprawności fizycznej.
  • Uczeń poczynił znaczne postępy w osobistym usprawnianiu. Wykazuje się
  • wynikami wyższymi od stawianych wymagań w dyscyplinach realizowanych na lekcji.
  • Bierze udział co najmniej jeden raz w semestrze w zawodach odpowiadającym jego
  • zainteresowaniom

OCENA BARDZO DOBRA

  • Uczeń osiągnął sprawność fizyczną spełniającą stawiane wymagania na ocenę bardzo dobrą.
  • Uczeń wykorzystuje test sprawności fizycznej do określenia swojej samooceny sprawności
  • Doskonali swoją sprawność fizyczną.

OCENA DOBRA

  • Uczeń osiągnął sprawność fizyczną spełniającą stawiane wymagania na ocenę dobrą .
  • Uczeń wykorzystuje 4 próby z testu sprawności fizycznej do samooceny sprawności fizycznej.
  • Nie potrzebuje zachęty ze strony nauczyciela do pracy nad osobistym usprawnieniem.

OCENA DOSTATECZNA

  • Uczeń osiągnął sprawność fizyczną spełniającą stawiane wymagania na ocenę dostateczną.
  • Potrafi wykorzystać 2 próby z testu sprawności fizycznej do określenia własnej
  • sprawności fizycznej.
  • Wykazuje pewne postępy w usprawnianiu motorycznym.

 OCENA DOPUSZCZAJĄCA

  • Uczeń w małym stopniu spełnił wymagania sprawnościowe na ocenę dostateczną.
  • Nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną sprawności fizycznej.
  • Wykazuje nikłe postępy w osobistym usprawnianiu motorycznym.
  • Nie dba o swoje postępy w rozwoju sprawności fizycznej.

OCENA NIEDOSTATECZNA

  • Uczeń nie spełnia wymagań sprawnościowych stawianych przez szkołę.
  • Nie potrafi dokonać samooceny i samokontroli sprawności fizycznej (nie posługuje się żadnym testem sprawności fizycznej)
  • Nie wykazuje postępów w usprawnianiu fizycznym.
  • Uczeń nie przygotowuje się do zajęć ( brak stroju sportowego).
  • Uczeń odmawia wykonywania ćwiczeń.

3) UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE

OCENA CELUJĄCA

  • Uczeń opanował wszystkie umiejętności ruchowe określone jako wymagania
  • ponadpodstawowe oraz wykraczające poza te wymagania.
  • (uczeń posiada umiejętności ruchowe z klasy programowo wyższej ).
  • Ćwiczenia wykonuje z właściwą techniką , lekko, ekonomicznie, pewnie co wykorzystuje w
  • praktyce ( grze zespołowej).
  • Uczeń w dużym stopniu przyczynia się do zdobywania punktów przez drużynę.
  • Potrafi samodzielnie sędziować rozgrywki klasowe.

OCENA BARDZO DOBRA

  • Uczeń opanował umiejętności ruchowe określone jako wymagania ponadpodstawowe.
  • Ćwiczenia wykonuje z właściwą techniką, pewnie, w odpowiednim tempie i dokładnie,
  • wkładając duży wysiłek w osiągnięcie celu.
  • Prawidłowo realizuje założenia taktyczne i przepisy dyscyplin sportowych zawartych w
  • wymaganiach ponadpodstawowych.
  • Próbuje sędziować rozgrywki klasowe.
  • Przyczynia się do zdobywania punktów przez drużynę.
  • Stosuje wyuczone umiejętności w grze zespołowej.

OCENA DOBRA

  • Uczeń opanował umiejętności ruchowe określone jako wymagania ponadpodstawowe w stopniu dobrym z małymi błędami.
  • Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość lekko i dokładnie oraz z małymi błędami technicznymi.
  • W pewnym stopniu przyczynia się do zdobywania punktów przez drużynę.

OCENA DOSTATECZNA

  • Uczeń opanował umiejętności ruchowe określane jako wymagania podstawowe, czyli
  • wystarczające .
  • Ćwiczenia wykonuje niepewnie i z większymi błędami technicznymi.
  • Uczestniczy w zabawach , grach, ćwiczeniach , ale mało się stara.
  • Ma problemy z wykorzystaniem nabytych umiejętności w grze.

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

  • Uczeń ledwie spełnia umiejętności ruchowe określone jako wymagania podstawowe.
  • Ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi i niechętnie.
  • Nabyte umiejętności nie przedkładają się na wyniki.
  • Poziom opanowania umiejętności technicznych ćwiczeń, gier i zabaw jest iewystarczający.
  • Nie wykorzystuje nabytych umiejętności w praktyce.

 OCENA NIEDOSTATECZNA

  • Uczeń daleki jest od spełnienia umiejętności ruchowych określanych jako wymagania podstawowe.
  • Wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia i to z rażącymi błędami.
  • Nie wykazuje postępów w umiejętnościach ruchowych.
  • Nie potrafi opanować podstawowych umiejętności technicznych , ćwiczeń i gier.
  • Wyniki osiągane z poszczególnych dyscyplin są poniżej przewidzianego minimum

4) WIADOMOŚCI

OCENA CELUJĄCA

  • Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu sportowym na terenie szkoły, w różnych
  • formach działalności związanych z wychowaniem fizycznym .
  • Zajmuje punktowane miejsca w zawodach sportowych powiatowych i gminnych.
  • Potrafi zagospodarować czas wolny na działalność sportową.
  • Organizuje gry i zabawy dla siebie i kolegów.

OCENA BARDZO DOBRA

  • Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu sportowym na terenie szkoły (lekcje, zajęcia
  • pozalekcyjne).
  • Bierze udział w zawodach międzyszkolnych oraz uczestniczy w zawodach sportowych
  • szkolnych zajmując i nich punktowane miejsca.
  • Potrafi czynnie spędzać czas wolny.
  • Pomaga nauczycielowi w organizowaniu i przeprowadzaniu lekcji.
  • Chętnie przygotowuje rozgrzewkę, grę, zabawę wykazując swoją pomysłowość.
  • Potrafi zorganizować przybory do ćwiczeń.

OCENA DOBRA

  • Uczeń korzysta z organizowanych imprez rekreacyjnych.
  • Potrafi zagospodarować swój czas, aby spędzić go czynnie.
  • Angażuje się w organizowanie różnych form rywalizacji, pomaga nauczycielowi w organizowaniu zajęć (pomoce do lekcji, rozkładanie i sprzątanie sprzętu ).

OCENA DOSTATECZNA

  • Uczeń bardzo rzadko bierze udział w życiu sportowym szkoły.
  • Nie wykazuje aktywności na lekcjach, tylko biernie w niej uczestniczy.
  • Swój wolny czas spędza jako kibic.

OCENA DOPUSZCZAJĄCA

  • Uczeń bardzo słabo interesuje się sportem i rekreacją .
  • Nie podejmuje żadnych działań na lekcji.
  • Unika czynnego sposobu spędzania czasu wolnego – ma niechętny stosunek do ćwiczeń.
  • Unika pomocy nauczycielowi w organizowaniu lekcji np. rozłożenie sprzętu, sprzątnięcie go .

OCENA NIEDOSTATECZNA

  • Uczeń nie interesuje się w ogóle sportem i rekreacją.
  • Unika czynnego sposobu spędzania czasu wolnego.
  • Nie uczestniczy w imprezach organizowanych przez szkołę.
  • Odmawia nauczycielowi pomocy w organizowaniu lekcji np. rozłożenie sprzętu, zawodów sportowych.